HOE EFFICIËNT OMGAAN MET AL DIE VLOEISTOFFEN IN DE GARAGE?

Gezond verstand en nieuwe technieken bieden uitkomst

De garagehouder van nu heeft te maken met aanzienlijk meer vloeistoffen voor het onderhoud van de verschillende merken en types auto's dan vroeger. Denk hierbij aan olie, koelvloeistoffen, AdBlue enz. Dit brengt zowel logistieke als administratieve vraagstukken met zich mee en het vraagt ook om het efficiënt managen van al deze producten. Kortweg: fluid management. Wat is het, hoe pak je het aan en wat levert het op?


WAAROM FLUID MANAGEMENT?

Fluid management is een term in de garagewereld die nog niet zo lang bestaat, en dat is niet zo vreemd. Vroeger was er een zeer beperkt aantal vloeistoffen nodig om een garage draaiende te houden en het gros van de klanten te kunnen bedienen. We hebben het dan hoofdzakelijk over motorolie, maar ook over koelvloeistoffen, antivries, versnellingsbakolie, remvloeistoffen, additieven en AdBlue. De tijden zijn veranderd echter, en autofabrikanten vragen bij verschillende merken en types om verschillende vloeistoffen om de prestaties te maximaliseren. Deze ontwikkeling heeft een direct gevolg voor de garagehouder, die al deze vloeistoffen in verschillende hoeveelheden afhankelijk van zijn klantenbestand op voorraad moet houden. Veel garages slagen hier op dit moment nog niet in. Enerzijds door ruimtegebrek, anderzijds door gebrek aan motivatie of kennis. Veelal worden vloeistoffen immers ingekocht via een importeur of distributeur van auto-onderdelen, voor wie de olie maar een van de vele duizenden artikelen is. Van deze leverancierskant hoeven garagehouders dus geen ondersteuning of trainingen te verwachten.

Je kan dit artikel volledig lezen na registratie

Reageer

 

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij Lubritechnics 

Lubritechnics maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.